【ディスプレイ広告】動画再生後のコンバージョン測定方法を変更

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

実施日

2021年4月13日(火)

概要

動画再生後のコンバージョン測定方法を以下のとおり変更いたしました。

変更前

コンバージョン発生前の最後のアクションに対して、コンバージョンが計上されます。

  • 例1:動画再生→広告クリック→コンバージョン発生
    広告クリックに対してコンバージョンが計上されます。
  • 例2:広告クリック→動画再生→コンバージョン発生
    動画再生に対してコンバージョンが計上されます。

変更後

コンバージョン発生前のアクションの中で、広告クリックに対して優先的にコンバージョンが計上されます。

  • 例3:広告クリック→動画再生→コンバージョン発生
    広告クリックに対してコンバージョンが計上されます。
  • 例4:動画再生→コンバージョン発生
    動画再生に対してコンバージョンが計上されます。

これにより、自動入札の最適化における活用可能なデータを増やし、動画を利用した広告の配信精度改善が見込めます。

一部指標における数値の変動について

本変更によりパフォーマンスレポートや、一覧画面に表示されるパフォーマンスデータの一部指標において、数値の傾向に変動が生じる可能性があります。
対象となる指標は以下のとおりです。

コンバージョン

  • コンバージョン数
  • コンバージョン率
  • コスト/コンバージョン数
  • コンバージョンの価値
  • コンバージョンの価値/コンバージョン数
  • コンバージョンの価値/コスト
  • クロスデバイスコンバージョン数

クリック経由のコンバージョン

  • コンバージョン数(クリック経由)
  • コンバージョン率(クリック経由)
  • コスト/コンバージョン数(クリック経由)
  • コンバージョンの価値(クリック経由)
  • コンバージョンの価値(クリック経由)/コンバージョン数(クリック経由)
  • コンバージョンの価値(クリック経由)/コスト

全てのコンバージョン

  • コンバージョン数(全て)
  • コンバージョン率(全て)
  • コスト/コンバージョン数(全て)
  • コンバージョンの価値(全て)
  • コンバージョンの価値(全て)/コンバージョン数(全て)
  • コンバージョンの価値(全て)/コスト

変動が発生するのは、実施日以降にコンバージョンとして計上された数値が対象です。
実施日以前に計上された値の変更は実施しません。


[Display Ads] Change of tracking conversion after video view

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Effective date

April 13, 2021 (Tue)

Overview

The method of tracking conversion after video view changed as below.

Before:

Conversions are counted for the last action that took place before the conversion.

  • Example1: Video view > Ad click > Conversion count
    The conversion is counted for the ad click.
  • Example2: Ad click > Video view > Conversion count
    The conversion is counted for the video view.

After:

Of the actions that took place before conversion, the conversion for ad click is counted preferentially.

  • Example3: Ad click > Video view > Conversion count
    The conversion is counted for the ad click.
  • Example4: Video view > Conversion count
    The conversion is counted for the video view.

This change will increase the data available for optimizing autobidding and improve the accuracy of video based ad delivery.

Fluctuations in some indicators

This change may cause fluctuations in numerical trends in performance reports and some indicators of performance data displayed on the list views.
The change will be made on the followings:

Conversion

  • Conversions
  • Conv. rate
  • Cost/conv.
  • Conv. value
  • Conv. value/conversions
  • Conv. value/cost
  • Cross-device conv.

Conversions via click

  • Conversions (via click)
  • Conv. rate (via click)
  • Cost/conv. (via click)
  • Conv. value (via click)
  • Conv. value (via click)/conv. (via click)
  • Conv. value (via click)/cost

All conversions

  • Conversions (all)
  • Conv. rate (all)
  • Cost/conv. (all)
  • Conv. value (all)
  • Conv. value (all)/conv. (all)
  • Conv. value (all)/cost

Fluctuations occur only for numbers counted as conversions after the effective date.
The conversions counted before the effective date does not change.