【ディスプレイ広告】入稿できる動画の再生時間の上限値変更について

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

実施日

2021年3月3日(水)
※インストリーム広告への関連付けは2021年3月10日(水)12時より開始

概要

アスペクト比16:9の動画について、入稿できる動画の再生時間の上限値を60秒から180秒に変更しました。
ディスプレイ広告の広告管理ツールから61秒以上の動画をアップロードできます。
ただし、61秒以上の動画(16:9)を広告に設定できるのは、ディスプレイ広告(予約型)のインストリーム広告のみです(インストリーム広告への関連付けは3月10日12時より可能となります)。
ディスプレイ広告(予約型)のインストリーム広告以外では広告作成時に61秒以上の動画を表示・選択できません。

詳細は以下の「【広告】入稿規定」を参照してください。

※「ディスプレイ広告(予約型)」は、予約型広告の契約を締結している一部のお客様のみに提供している広告です。


[Display Ads] Video play time length changed

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Effective date

March 3, 2021 (Wed)
*Associating videos to In-stream ads will start from the noon of March 10, 2021.

Overview

For videos with an aspect ratio of 16: 9, the playback time limit of videos that can be used for ads has been expanded from 60 seconds to 180 seconds.
You can upload videos longer than 61 seconds on the Campaign Management Tool of Display Ads.
Note that the videos (16:9) longer than 61 seconds are available for Display Ads (Guaranteed) In-stream ads only. Associating videos to In-stream ads will become available from noon of March 10.
Except for In-stream ads of Display Ads (Guaranteed), you cannot display or select videos longer than 61 seconds when creating an ad.

Learn more on “Ad Insertion Rules”.

*”Display Ads (Guaranteed)” is available for limited users who have a contract for Display Ads (Guaranteed).