【ディスプレイ広告】一部レポートでの複数アカウント集計対応について

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

実施日(予定)

2021年3月3日(水) ※日程は変更になる場合があります。

概要

MCCアカウントをお使いの場合、以下のレポートで複数のアカウントを横断した集計が可能となります。 複数のアカウント間で効果測定ができるため、予算の配分や運用効率の把握などに役立ちます。また、ディスプレイ広告と検索広告の両方をご利用の場合、集計対象に検索広告のアカウントも指定できます。これにより、両広告を合わせた効果測定が可能です。

  • 横断集計が可能になるレポート
    - コンバージョン経路レポート
    - 横断リーチレポート
  • レポートを作成できるアカウント
    MCCアカウント
  • 集計対象に指定できるアカウント
    レポートを作成するMCCアカウントに関連付けられた広告アカウント
    広告管理ツールの「MCC配下の広告アカウント一覧」ページに掲載されているアカウントを指定できます。検索広告のアカウントも指定可能です。最大3つまで指定できます。
    MCCアカウントの詳細は、以下のヘルプを参照してください。
     MCCアカウントとは
  • レポートの集計期間
    最大30日間

各レポートの概要

複数アカウントの横断集計に対応するレポートの概要は、以下のとおりです。

  • コンバージョン経路レポート
    コンバージョンに至るまでの経路を、複数アカウントを横断して確認できます。コンバージョンを集計するアカウントを中心に、経路表示するアカウントを2つまで追加できます。
  • 横断リーチレポート
    複数アカウントのキャンペーンやキャンペーン目的などを選択し、重なっているビューアブルインプレッションやクリックなどの各ユニークユーザー数を確認できます。
  • 共通の制限事項
    - 広告表示を表す集計項目は、ディスプレイ広告ではビューアブルインプレッション、検索広告ではインプレッションとなります。
    - 検索広告のアカウントを指定した場合、レポートのデータに不正クリック分が含まれる場合があります。

詳しい集計手順は、リリース後に更新する以下のヘルプをご確認ください。

補足

複数アカウントの横断集計に先がけ、コンバージョン経路レポートに以下の機能を追加しました。

  • コンバージョン経路ごとの回数を1つにまとめて集計する「回数をまとめる」オプション
  • フィルター項目に「コンバージョン」を追加

詳細は以下のリリースノートを参照してください。
https://promotionalads.yahoo.co.jp/support/release/879306.html


[Display Ads] multiple account aggregation in some reports

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Schedule

March 3, 2021 (Wed) *Schedule may change without prior notice.

Overview

When you are using an MCC account, the following reports will allow you to aggregate across multiple accounts.
Tracking performance across multiple accounts will help your budget allocation and operate efficiently.
When you are using both Display Ads and Search Ads, you can specify your Search Ads account for aggregation.
Tracking performance of both ads together will become available by this enhancement.

  • Report that enables cross-sectional aggregation
    -Conversion path report
    -Cross-campaign reach report
  • Account that enables creating reports
    What is MCC account
  • Account for aggregation
    Ad account associated to MCC account that create reports
    You can specify the accounts checked on “MCC ad account list” page on the Campaign Management Tool.
    Search Ads account can be specified.
    Up to 3 accounts are available.
    Learn more about MCC accounts on the following help page.
    What is MCC account
  • Reports available
    30 days

Reports overview

The following is a summary of the report that aggregates across multiple accounts.

  • Conversion Path report : sample image
    You will become available to check conversion path across multiple accounts.
    You can add up to two accounts that present conversion path, mainly on the account that aggregates conversions.
  • Cross-campaign reach report
    By selecting multiple campaigns and campaign goals, this report allows you to check the unique user that overlaps between each index, such as viewable impressions and clicks.
  • Restriction
    -Aggregate items that represent ad delivery are “viewable impressions” for Display Ads and “impressions” for Search Ads.
    -When specifying Search Ads account, the report data may include click frauds.

Learn about the procedure on the help page provided after the release.

Remarks

Before release of cross-account aggregation, we have provided the following feature on the conversion path report.

  • Add the “Consolidate repeats” option to aggregate the number of times for each conversion path into one
  • Add “conversion” as a filter item

See the following release note for more detail.
https://promotionalads.yahoo.co.jp/support/release/879306.html#article_en