【ディスプレイ広告】トラッキング用パラメータの追加など機能改善のお知らせ

English translation

対象サービス

ディスプレイ広告

実施日

2020年11月25日(水)

トラッキング用パラメータの追加

ディスプレイ広告において利用可能なトラッキング用パラメータに、以下2点を新規追加しました。

  • ifmobile
    スマートフォンからアクセスした際に、任意のパラメータ等を付加できます。
  • ifnotmobile
    PC・タブレットなどスマートフォン以外の端末からアクセスした際に、任意のパラメータ等を付加できます。

追加するトラッキング用パラメータは、以下のURL項目にて設定可能です。

広告

  • リンク先URL
  • インプレッションビーコンURL
  • 視聴ビーコンURL(再生開始)
  • 視聴ビーコンURL(3秒視聴)
  • 視聴ビーコンURL(課金発生)
  • 視聴ビーコンURL(25%再生)
  • 視聴ビーコンURL(50%再生)
  • 視聴ビーコンURL(75%再生)
  • 視聴ビーコンURL(再生完了)
  • リンク先URL(ロゴ)
  • キャンペーンバナーのリンク先URL

※広告タイプや広告掲載方式によって設定できるURL項目は異なります。

動的ディスプレイ広告 商品リストファイル(データフィード)

  • トラッキングURL(Tracking URL)
  • 最終リンク先URL(Landing Page URL)
  • スマートフォン向けURL(Smartphone Landing Page URL)

動的ディスプレイ広告 リンク先URLの優先順位を一部変更

動的ディスプレイ広告において、スマートフォン(アプリ)でのアクセス時に最終的に遷移するリンク先URLの優先順位を以下のとおり変更しました。

  1. スマートフォン向けURL
  2. 最終リンク先URL

※スマートフォン向けURLに設定値がない場合、最終リンク先URLが設定されます。

ご注意

「最終リンク先URL」と「スマートフォン向けURL」で異なるURLを設定している場合、スマートフォン(アプリ)でアクセスする際の遷移先 が変更になりますので、実施日までに設定のご確認をお願いいたします。


[Display Ads] Tracking URL enhancement

Product

Display Ads

Effective date

November 25, 2020 (Wed)

Tracking parameter

We have added the followings on the tracking parameter that can be used on Display Ads.

  • ifmobile
    Any parameters can be added when accessing from a smartphone.
  • ifnotmobile
    Any parameters can be added when accessing from a device other than smartphones such as PC or tablet.

The added tracking parameter became available on the following URLs.

Ad

  • Destination URL
  • Impression Beacon URL
  • Video Beacon URL (start playing)
  • Video Beacon URL (3 seconds)
  • Video Beacon URL (paid)
  • Video Beacon URL (25%)
  • Video Beacon URL (50%)
  • Video Beacon URL (75%)
  • Video Beacon URL (complete)
  • Destination URL (Logo)
  • Destination URL (Campaign banner)

*The URL items that can be set differ depending on the ad type and ad distribution.

Dynamic Ads for Display Item list file (data feed)

  • Tracking URL
  • Landing Page URL
  • Smartphone Landing Page URL

Priority of Destination URL of Dynamic Ads for Display

We will change the priority of Destination URL that finally transitions when accessing with a smartphone (app) as follows on Dynamic Ads for Display

  1. Smartphone Landing Page URL
  2. Landing Page URL

*When there is no setting value in the URL for smartphones, landing page URL will be set.

Note

When your “Landing Page URL” and “Smartphone Landing Page URL” are different, the destination when accessing with a smartphone (app) will change. Please check the URL settings by the effective date.