【検索広告】インプレッションシェア関連項目の算出に関する変更について

English translation

更新履歴

  • 2020年10月15日:実施日について変更しました。
    (変更前)2020年10月中旬
    (変更後)時期未定
  • 2020年10月2日:実施日について変更しました。
    (変更前)2020年10月5日(月)
    (変更後)2020年10月中旬

対象サービス

検索広告

実施日(予定)

時期未定

概要

以下の対象のレポート項目において、数値の算出に利用するデータを変更します。
現在は検索サイトに加えて、画像検索やサイト内検索、サイトに表示されたキーワードに応じた広告表示などのデータをもとに対象の数値を算出しています。実施日以降は検索サイトでの広告表示のデータのみをもとに対象のレポート項目の数値を算出します。そのため実施日以降に対象のレポート項目の数値が変更される場合があります。

  • 対象のレポート項目
    完全一致のインプレッションシェア
    インプレッションにおけるページ最上部の割合
    インプレッションにおけるページ上部の割合
    インプレッションシェア
    ページ上部のインプレッションシェア
    ページ最上部のインプレッションシェア
    インプレッション損失率(予算)
    ページ上部のインプレッション損失率(予算)
    ページ最上部のインプレッション損失率(予算)
    インプレッション損失率(掲載順位)
    ページ上部のインプレッション損失率(掲載順位)
    ページ最上部のインプレッション損失率(掲載順位)
  • 注意事項

    実施日以降にパフォーマンスレポートを作成(または広告管理ツールのパフォーマンスデータを確認)すると過去の日付分も新しい仕様をもとに算出された数値に変更されます。
    そのため、現在の仕様で算出された数値を確認したい場合は実施日前までにパフォーマンスレポートの取得をお願いいたします。


    [Search Ads] Changes on Indexes related to Impression Share

    Updates

    • October 15, 2020: Updated the schedule.
      (Before) Mid October 2020
      (After) To be determined
    • October 2, 2020: Updated the schedule.
      (Before) October 5, 2020
      (After) Mid October 2020

    Product

    Search Ads

    Schedule

    To be determined

    Overview

    The data used for calculations of the following reporting items will change.
    Currently, in addition to search sites, we are calculating the value based on data such as image search, in-site search, and ad display according to the keywords displayed on the site. After the effective date, the value of the reporting items will be calculated based only on the data of the ad displayed on the search site. Therefore, the value of reporting items may change after the effective date.

  • Reporting items to be changed:
    Exact Match Impression Share
    Search absolute top impression rate
    Search top impression rate
    Impression Share
    Search top impression share
    Search absolute top impression share
    Budget Lost Impression Share
    Search lost top impression share (budget)
    Search lost absolute top impression share (budget)
    Lost Impression Rate (Position)
    Search lost top impression share (rank)
    Search lost absolute top impression share (rank)
  • Remarks

    When you create a performance report (or check the performance data of the Campaign Management Tool) after the effective date, the data values on past dates will also be changed to the values ​​calculated based on the new specifications.
    Therefore, you need to get performance reports before the effective date if you want to check the data values calculated based on the current specifications.