【ディスプレイ広告】ディスプレイ広告(運用型) オーディエンスカテゴリーターゲティング 機能追加のお知らせ

English translation

更新履歴

2020年8月3日:パフォーマンスレポートでデータの表示を開始しました。

対象サービス

ディスプレイ広告(運用型)

概要

オーディエンスカテゴリーターゲティングのカテゴリータイプに、「属性・ライフイベント」を追加します。

「属性・ライフイベント」では、家族構成や年収、学歴や仕事など特定の属性を持っているユーザー、もしくは就職や結婚などのライフイベントを迎えるユーザーに対して広告を配信します。属性やライフイベントでの絞り込みを目的とする場合は、こちらのカテゴリータイプからターゲティング対象とするオーディエンスカテゴリーを選択します。

オーディエンスカテゴリーターゲティングの詳細は、以下のヘルプページを参照してください。
オーディエンスカテゴリーターゲティング

実施日(予定)

パフォーマンスレポートでデータの表示を開始:2020年8月3日(月)

パフォーマンスレポートの設定項目で「オーディエンスカテゴリー名」を設定している場合、新たに追加されるカテゴリータイプ「属性・ライフイベント」に含まれるオーディエンスカテゴリーのデータが表示されるようになります。※下記「補足」をご参照ください。

機能リリース:2020年9月1日(火)

オーディエンスカテゴリーターゲティングの設定時に「属性・ライフイベント」を選択可能、ターゲティング対象への配信が開始されます。

※日程は変更になる場合があります。

補足

パフォーマンスレポートでは、どのようなオーディエンスに広告が配信されているかを分析できるよう、オーディエンスカテゴリーターゲティングの設定有無にかかわらず、オーディエンスカテゴリーごとの実績値が表示されます。
2020年8月3日(予定)以降は、「属性・ライフイベント」に含まれるオーディエンスカテゴリーも同様に実績値が表示されるようになります。


[Display Ads] Display Ads (Auction) Audience category targeting enhancement

Update

August 3, 2020 : The data became available on performance reports.

Product

Display Ads (Auction)

Overview

The new category type “Attributes, life events” will be added to Audience category targeting.

“Attributes, life events” will be added to deliver ads to users who have specific attributes such as family type, annual income, educational background, work, or users who have a life event such as employment or marriage. If you want to narrow down by attributes or life events, select the target audience category from this category type.

See the following help page to learn details of Audience category targeting.
Audience category targeting

Schedule

Date when the data will become available on the Performance report: August 3, 2020 (Mon)

When the “Audience category name” is set in the performance report settings, the audience category data included in the newly added category type “Attributes, life events” will be displayed.

*See “Remarks” below.

Release schedule: September 1, 2020 (Tue)

When setting the audience category targeting, you will be able to select “Attribute, life event”, and ad delivery to the target audience will start.

*Schedule may change without prior notice.

Remarks

Performance reports show actual performance by each audience category, with or without the settings of audience category targeting, to analyze which audience your ads are delivered to.
From August 3, 2020 (planned), the actual value will be displayed in the same way for the audience category included in the “Attribute, life event.”