【ディスプレイ広告】一部の掲載面における動画広告の仕様変更

English translation

対象サービス

ディスプレイ広告

実施日

2020年8月4日(火)

概要

ディスプレイ広告において、動画広告をタップした後の表示内容を以下のとおり変更しました。

動画タップ後の表示内容

(変更前)動画をフルスクリーン再生
(変更後)ランディングページに遷移

対象の広告掲載方式・広告タイプ

  • ディスプレイ広告(YDN):広告掲載方式が「動画広告」
  • ディスプレイ広告(運用型):広告タイプが「レスポンシブ(動画)」

対象の掲載面

スマートフォン(ウェブ)

補足

  • 本変更は自動再生がオンの場合のみに適用されます。自動再生がオフの場合は変更ありません。
  • 自動再生がオンの場合、動画はタイムライン上での再生のみとなるため、動画が音声付きで再生されることがなくなります。
  • スマートフォン版Yahoo! JAPANトップページ(ウェブ)のブランドパネル枠に配信される動画広告については変更ありません。

[Display Ads] Video Ads changes on some ad placement

Product

Display Ads

Schedule

August 4, 2020 (Tue)

Overview

Video ads behavior after tapped will change as follows.

After tapped on video ads

(Before) Play video in full screen
(After) Go to landing page

Ad distribution type and ad type to be applied

  • Display Ads (YDN) : Ad distribution type = “Video ads”
  • Display Ads (Auction) : Ad type = “Responsive (video)”

Ad placement to be applied

Smartphone (web)

Remarks

  • The changes will be applied to video ads with “auto plays: On”
    No changes on video ads with “auto plays: Off”
  • Videos on the timeline will play without audio for ads with “auto plays: On”
  • No changes on video ads delivered on the Brand Panel placement of Yahoo! JAPAN top page for Smartphone (web).