【ディスプレイ広告】ディスプレイ広告(YDN)のキャンペーン変換時のオーディエンスカテゴリー自動設定について

English translation

対象サービス

ディスプレイ広告

実施日

2020年7月1日(水)

概要

ディスプレイ広告(運用型)の新しい広告管理ツールにおいて、YDNのキャンペーンを運用型形式のキャンペーンに変換する際の
オーディエンスカテゴリーの設定について機能変更を実施いたしました。
本変更後は、変換前キャンペーンの広告グループにインタレストカテゴリーが設定されている場合、
当該カテゴリーに類似するオーディエンスカテゴリーが 自動で設定されます。

※キャンペーンの変換を実施するとインタレストカテゴリーの設定は削除されます。

これにより、キャンペーン変換後にオーディエンスカテゴリーを手動で設定し直す手間が削減され、
より効率的に運用型形式のキャンペーンへの変換作業が進められます。

ご注意

本機能をご利用の際は以下の点をご注意のうえ、キャンペーン変換前後の設定のご確認をお願いいたします。

自動設定されるオーディエンスカテゴリーについて

  • 自動で設定されるのは、あくまで類似するオーディエンスカテゴリーのため、もとのインタレストカテゴリーと完全には一致しません。
  • インタレストカテゴリーとオーディエンスカテゴリーのカテゴリーの名称が一致する場合でも配信ロジックは異なるため、
    配信傾向が変わる可能性があります。
  • 類似するカテゴリーがない場合、オーディエンスカテゴリーは「設定なし」となります。
    これによりキャンペーン変換前より配信対象が拡大する可能性があります。

入札価格調整率の設定について

  • オーディエンスカテゴリーの入札価格調整率は全て「0%」で設定されます。
    インタレストカテゴリーに設定されている入札価格調整率の設定は引き継がれません。

親子関係になっているインタレストカテゴリーの場合

  • インタレストカテゴリーではカテゴリー構成が親子関係になっている場合、親と子の両方を選択可能ですが、
    オーディエンスカテゴリーでは親と子の いずれかしか選択できません。
    このため、インタレストカテゴリーで親と子カテゴリーを両方選択していた場合、
    親に類似するオーディエンスカテゴリーのみが自動で設定されます。

オーディエンスカテゴリー自動設定例1


オーディエンスカテゴリー自動設定例2


オーディエンスカテゴリー自動設定例3

オーディエンスカテゴリーのマッピング表

インタレストカテゴリーと類似するオーディエンスカテゴリーのマッピング表は、 以下のリンクよりダウンロードできます(PDFファイル)。 https://s.yimg.jp/images/promotionalads_edit/support/pdf/BT_Mapping_List_JP.pdf


[Display Ads] YDN Audience category auto setting for campaign conversion

Product

Display Ads

Schedule

July 1, 2020 (Wed)
*Schedule may change without prior notice.

Overview

There is a change on Audience category setting for converting campaigns from YDN to Display Ads (Auction) on Display Ads management tool as follows.
When you set an Interest category for the ad group in the campaign that is not yet converted, it will set an Audience category similar to that category automatically.

* After converted campaigns, the settings of Interest category will be deleted.
Therefore, the effort to set the Audience categories manually after converted campaign reduces, and converting to the new format campaign can performe more efficiently.

Note

Please make sure of the following points when you use the enhanced feature and confirm the setting changes after converted campaigns.

Audience category set automatically

  • The Audience category that will be set automatically may not match the original Interest category completely, a similar Audience category will be set.
  • Even if the Interest category name and Audience category name match, the distribution tendency may change because the distribution logic is different.
  • If there is no similar category, the Audience category will be “None” (no setting).
    This may increase the number of ad delivery targets before converting the campaign.

Bid adjustment

  • The bid adjustment rate for Audience category will be set as “0%”.
    The bid adjustment rate setting set in the Interest category is not carried over.

Parent-child Interest categories

  • In the Interest category, if the category structure has a parent-child relationship, you can select both parent and child, but in the Audience category, you can only select either parent or child.
    Therefore, if you select both the parent and child categories in the Interest category, it will set only the Audience category that is similar to the parent automatically.

Audience category auto settings sample 1


Audience category auto settings sample 2


Audience category auto settings sample 3

Mapping list of Audience category

Interest categories and their similar Audience categories are referable on the list below (PDF).

https://s.yimg.jp/images/promotionalads_edit/support/pdf/BT_Mapping_List_EN.pdf