【ディスプレイ広告】パフォーマンスデータの集計可能な期間の拡大について

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更新履歴

  • 2020年6月10日:本件の実施を完了しました。 また、ターゲティング関連データの取得可能な期間を変更しました。
  • 2020年6月5日:記事を掲載しました。

対象サービス

  • ディスプレイ広告(運用型)
  • ディスプレイ広告(YDN)

実施日

2020年6月10日(水)

概要

ディスプレイ広告のパフォーマンスレポート、およびパフォーマンスデータの各種一覧での表示について、集計可能な期間を以下のとおり拡大します。

 従来:13カ月前の1日から今日まで
 実施日以降:25カ月前の1日から今日まで
 ※今日分のデータは速報値のため、変動する場合があります。

注意事項

ターゲティング関連のパフォーマンスデータは、2019年1月29日以降の数値のみ集計が可能です。
なお、2019年1月28日以前も集計期間として指定はできますが、ターゲティング関連のパフォーマンスデータは取得できません。
対象となるターゲティングは、以下のとおりです。

  • 性別
  • 年齢
  • サイトカテゴリー
  • 地域
  • 曜日・時間帯
  • デバイス
  • オーディエンスカテゴリー(運用型のみ)
  • インタレストカテゴリー(YDNのみ)
  • キャリア(YDNのみ)

[Display Ads] Reporting period expand for Performance data

Product

  • Display Ads (Auction)
  • Display Ads (YDN)

Schedule

June 10, 2020 (Wed)
*Schedule may change without prior notice.

Overview

The reporting period of Performance reports and Performance data reviewed on each component list will expand as follows

 Before: 13 months (the first day) up to today
 After: 25 months (the first day) up to today
 *Today’s actual value on the report is preliminary figures at a particular time.

Precautions

Only performance data after January 29, 2019 can be reported for targeting.
Dates before January 28, 2019 can be selected but performance data of targeting can’t be acquired.
The subject targeting are as follows.

  • Gender
  • Age
  • Site category
  • Location
  • Day of week / Hours
  • Device
  • Audience category (for Auction)
  • Interest Category (for YDN)
  • Carrier (for YDN)