【検索広告】広告グループでの自動入札の目標値設定について
対象サービス
Yahoo!広告 検索広告
実施日
2020年5月13日(水)
概要
キャンペーンの入札方法が「自動入札:コンバージョン単価の目標値」および「自動入札:広告費用対効果の目標値」の場合、
キャンペーン配下の広告グループで個別の目標値を設定可能になりました。
特定の広告グループでは目標値を高く設定したい場合など、必要に応じてご利用ください。
- 広告グループでは、キャンペーンの入札方法と同じ種類の目標値のみ設定できます。
例:キャンペーンの入札方法が「自動入札:コンバージョン単価の目標値」の場合、広告グループでは「コンバージョン単価の目標値」を個別設定可能。「広告費用対効果の目標値」は設定できない。 - 作成済みの広告グループの編集、および広告グループ一覧画面にて目標値を設定できます。
- 広告グループで個別の目標値を設定しない場合は、キャンペーンの入札方法で設定した目標値が適用されます。
注意事項
- 入札方法が「自動入札:広告費用対効果の目標値」の場合でも、「ポートフォリオ入札設定」を選択した場合は、広告グループ個別の目標値は設定できません。「標準入札設定」の場合のみ、目標値の設定が可能です。
- 本変更は、広告管理ツールが対象です。キャンペーンエディターでは、追って機能提供予定です。
[Search Ads] Target value for Autobidding
Product
Yahoo! JAPAN Ads Search Ads
Effective date
May 13, 2020 (Wed)
Overview
For the campaign methods “Auto bidding : Target CPA” and “Auto bidding : Target ROAS”, it became available to set individual target values for the ad groups under the campaign.
Please use as necessary, such as when you want to set a high target value for a specific ad group.
- For ad groups, you can only set target values of the same type as the bidding method of the campaign.
Example: If the campaign bidding method is “Auto bidding : Target CPA”, the “Target CPA” can be set individually for the ad group. “Target ROAS” can’t be set. - You can edit the created ad group and set the target value on the ad group list screen.
- If you don’t set individual targets for your ad group, the target set in the campaign’s bidding will be applied.
Remarks
- Even if the bidding method is “Auto bidding : Target ROAS”, you can’t set the target value for each ad group when “Portfolio bidding” is selected. The target value can be set only for “Standard bidding”.
- This change will be applied on the Campaign management tool only. Campaign Editor will have the similar enhancement in the near future.