【ディスプレイ広告】パフォーマンスデータへの指標追加について

更新履歴

2020年4月1日:本件の実施を完了しました。


English translation

対象サービス

ディスプレイ広告

実施日(予定)

2020年4月1日(水)
※日程は変更になる場合があります。

概要

パフォーマンスデータおよびパフォーマンスレポートに、以下のインプレッション関連の新指標を追加します。新指標では、広告表示機会の総数のうち、実際に広告が表示された回数や表示されなかった回数の割合を確認できます。 広告表示機会の損失原因を把握することで、予算の見直しや広告の品質改善など、適切な対策をとることが可能です。広告の運用改善にご活用ください。

■追加する指標

  • インプレッションシェア:広告表示機会の総数に対して、実際に広告が表示された回数(インプレッション数)の割合。
  • インプレッションシェア損失率(予算):広告表示機会の総数に対して、キャンペーンの1日の予算が不足していることにより広告が表示されなかった回数の割合。
  • インプレッションシェア損失率(ランク):広告表示機会の総数に対して、オークションランクが低いことにより広告が表示されなかった回数の割合。
  • 各指標の詳細は、本件実施日以降、ヘルプにてご確認ください。


    Display Ads additional metrics of Performance data and reports

    Product

    Display Ads

    Schedule

    April 1, 2020 (Wed)
    * Schedule may change without prior notice.

    Overview

    The new metrics related to impressions will be added to the performance data and performance report. These new metrics will provide the ratio of your ads displayed or not displayed of the total number of eligible impressions. Appropriate measure such as reviewing budget and improving ad quality will become available by figuring out the reason of eligible impressions lost. Utilize these new indexes for your campaign management.

    [Metrics to be added]

  • Impression share : Ratio of the actual number of times an ad was displayed (number of impressions) to the total number of chances for ad display
  • Lost impression share (budget) : The percentage of your ads weren’t shown due to insufficient budget, compared to the total number of eligible impressions.
  • Lost impression share (rank) : The percentage of your ads weren’t shown due to the poor ad rank, compared to the total number of eligible impressions.
  • More details about each metric will become available on help pages after the release date.