【ディスプレイ広告】インプレッションビーコンを使った効果測定データ連携機能の改善

English translation

対象サービス

ディスプレイ広告

実施日

2020年4月1日(水)以降順次

概要

インプレッションビーコンを使った効果測定データの連携対象は、これまでウェブ面の実績値のみでしたが、実施日以降はアプリ面の実績値も含まれるようになりました。
これにより、より広い範囲のインプレッション実績値が効果測定ツールで確認できるようになります。

補足

アプリ面の実績値も連携されますので、アプリ面へ配信設定されている場合には、ご確認お願いいたします。


[Display Ads] Change on linkage of measurement data using impression beacon

Product

Display Ads

Schedule

Sequentially after April 1, 2020 (Wed)
* Schedule may change without prior notice.

Overview

Measurements using impression beacons were only available for ads on Yahoo! JAPAN web pages. Performance on Apps will also be available after the effective date.
You will be able to track campaign performance more wider than before on tracking tools.

Remarks

Since the performance data on Apps becomes available, please confirm your settings if you have already started ad delivery on Apps.