【検索広告】拡大テキスト広告機能改善のお知らせ

English translation

更新履歴

  • 2020年8月20日:本件の実施を完了しました。
  • 2020年8月4日:実施日を2020年8月19日に決定しました。また、概要について更新しました。
  • 2020年4月23日:実施日について変更しました。
    (変更前)2020年 春
    (変更後)時期未定
    ※詳細な実施日時が決まり次第お知らせいたします。

1. 対象サービス

Yahoo!広告 検索広告

2. 実施日(予定)

2020年8月19日(水) ※予定は変更になる場合があります。

3. 概要

  • 拡大テキスト広告に、任意項目として「タイトル3」と「説明文2」が入稿できるようになります。
     テキスト領域が拡大し、多彩な広告表現が可能となるため、クリック率の向上が期待できます。
     また機能改善に伴い、説明文の入稿可能な文字数を変更します。
     -説明文1、説明文2:それぞれ90文字以内
     ※説明文1は文字数が従来の80文字から90文字に増加します。全角および半角カナは2文字、半角英数記号は1文字とカウントします。
  • 各種広告タイプの項目名を統一します。これまで提供していた「タイトル」と「説明文」を廃止し、「タイトル1」「説明文1」に統一します。
     例:
     拡大テキスト広告では「説明文」を「説明文1」に変更します。
     -リリース前:タイトル1、タイトル2、説明文
     -リリース後:タイトル1、タイトル2、説明文1、説明文2

変更点や掲載イメージなどの詳細については、資料を参照してください。

4. 注意事項

  • 必須項目であるタイトル1、2と説明文1は広告配信時に必ず表示されますが、任意項目であるタイトル3と説明文2は表示されない場合があります。
  • タイトル2、3は、画面の幅やユーザーの検索状況など様々な要素によって「…」と省略される場合があります。

5. 広告管理ツール「検索」ページの廃止

今回の機能改善と同時に、広告管理ツールでの「検索」ページの提供を終了します。検索ページの終了以降は、キャンペーン一覧や広告グループ一覧などの右側にある検索入力欄をご利用ください。



Search Ads Extended Text Ads enhancement

Update

  • August 20, 2020: This change has released.
  • August 4, 2020: New release date decided. And updated overview.
  • April 23, 2020: The release schedule changed.
       (Before) Spring 2020
       (After) To be scheduled
      *Details is to be confirmed.

1. Product

Yahoo! Ads Search Ads

2. Schedule

August 19, 2020 (Wed)
* The schedule may change without prior notice.

3. Overview:

  • The optional item “Title3” and “Description2” will become available on the Extended Text Ads.
     It will expand the text area and will enable various ad expressions to lift the CTR.
     With the enhancement, the maximum length of title and description will change as follows.
     -Description1, Description2 : 90 characters each
     *For Description, the number of characters will change from 80 to 90 characters. Full-width and half-width Katakana are counted as 2 chars, and half-width alphanumeric is counted as 1 char.
  • The item names of various ad types will be unified. The “Title” and “Description” will be replaced by “Title1” and “Description1”.
     Example:
     On Extended text ads, “Description” will be replaced by “Description1”.
     -Before: Title1, Title2, Description
     -After: Title1, Title2, Description1, Description2

See the following documents for details.

4. Remarks:

  • Title1, 2 and description1 will fully show on ad delivery, however title3 and description2 may not be displayed in some cases since these are optional.
  • Titles 2 and 3 may be abbreviated as “…” due to various factors such as user’s screen width and user search status.

5. Closing “Search” page on the Campaign Management Tool

The “Search” page on the Campaign Management Tool will sunset with this enhancement. After the sunset, please use the search box at the right end of the pages of Campaign list and Ad group list, etc.