【ディスプレイ広告】パフォーマンスデータ、およびレポート改善

English translation

対象サービス

ディスプレイ広告

実施日

2020年2月19日(水)

概要

ディスプレイ広告のパフォーマンスデータ、およびレポートにおいて、コンバージョン実績値の計上タイミングを以下のとおり変更しました。

変更前

クリックと同日に発生したコンバージョンのみ、当日中にコンバージョン実績を確認可能
※クリックの翌日以降に発生したコンバージョンは、コンバージョンの発生日当日中には値の確認ができませんでした。

例: 2月9日にクリックされ2月10日に発生したコンバージョンは、2月11日にならないと確認ができません(コンバージョンはクリック発生日の2月9日に計上される)。

変更後

いずれの場合もコンバージョンが発生した当日中にコンバージョン実績を確認可能
※クリックの翌日以降に発生したコンバージョンについても、コンバージョンの発生日当日中に値の確認ができるようになります。

例:
2月9日にクリックされ2月10日に発生したコンバージョンを、2月10日中に確認できる(コンバージョンはクリック発生日の2月9日に計上される)。

これまでは、クリックと同日に発生したコンバージョン以外は、コンバージョン発生日の翌日以降に集計されていたため、実際の値よりも少なくコンバージョンの実績値が表示される場合がありました。
機能改善後は、より正確な値を当日中に確認できるようになります。

補足

  • パフォーマンスデータとは広告管理ツールの一覧画面などで表示される実績データを指します。
  • コンバージョン数は、そのコンバージョンが発生するもとになった広告のクリック発生日に計上されます。
  • 本変更は、「すべてのコンバージョン数」「すべてのコンバージョン率」などのコンバージョン関連の全指標が対象です。

[Display Ads] Enhancements on Performance data and reports

Product

Display Ads

Schedule

February 19, 2020 (Wed)

Overview

The counting method for the actual conversions will change for Performance data and reports of Display Ads.

Before:

Conversions occurred on the same day as the click was counted as today’s conversion.
*Conversions occurred on the day after the click was not counted on the day the conversion occurred.

Example: The ad was clicked on February 9 and its conversion occurred on February 10 can’t be checked until February 11. The conversion is counted as occurred on February 9.

After:

Today’s click and past click are both counted as a conversion of the day.
*Conversions occurred on the day after the click will be counted on the day the conversion occurred.

Example:
The ad was clicked on February 9 and its conversion occurred on February 10 will be counted on February 10. The conversion is counted as occurred on February 9.

Before the change, for conversions that occurred other than the same day as the click, there are some cases where less number of actual conversions is reported than actual.
After the change, more accurate number of conversions will become available within the day.

Remarks

  • Performance data can be checked as actual data on pages of the Campaign management tool.
  • Conversions is counted up as actual data on the day when user click occurred.-Conversions is counted up as actual data on the day when user click occurred.
  • This change will have impact on all items related to conversion including “All Conv.” and “All Conv. Rate”.