【検索広告】動的検索連動型広告の一部機能における変更について

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 検索広告

実施日

2020年1月23日(木)

概要

動的検索連動型広告について、以下の点を変更しました。

広告管理ツールでターゲット設定の一覧画面に「カバレッジ」を追加

広告グループのターゲット設定一覧画面で、表示項目に「カバレッジ」を追加しました。
カバレッジでは、ターゲット設定により配信対象となるURLが、動的検索連動型広告を設定したサイト内で何%を占めるかを表示します。
また、数値の左側にある吹き出しをクリックすると、ターゲット設定によって配信対象となるURLの例を表示します。

カバレッジを表示するには、「表示項目の編集」から項目を追加してください。詳しい手順は以下を参照してください。
  一覧の「表示」について   

ターゲット設定の上限数を変更

動的検索連動型広告のキャンペーンおよび広告グループに設定できるターゲット設定について、上限数を以下のとおり変更しました。
  実施日以前 25,000件
  実施日以降 10,000件
 ※上限数の対象は、キャンペーンと広告グループの設定を合算した数です。
 ※ターゲット設定がすでに10,000件を超えているアカウントは、引き続き25,000件まで利用できます。
 なお、今後ターゲット設定の上限数を引き上げることはできません。

補足

動的検索連動型広告は、あらかじめ指定したサイトのコンテンツと関連性の高い検索キーワードに対して、広告のタイトルを自動的に生成して配信する広告です。
情報の豊富なサイトや多くの商品、サービスを取り扱うサイトで高い効果を期待できます。
詳しくは以下のヘルプを参照してください。
  動的検索連動型広告のメリットと仕組み   


[Search Ads] Enhancements made on Search Ads Dynamic Ads for Search

Product

Yahoo! Ads Search Ads

Effective date

January 23, 2020 (Thu) JST

Overview

Following changes were made on Dynamic Ads for Search.

The data item “Coverage”

Added a new column “Coverage” on the list of Targeting setting of ad groups.
The “Coverage” informs the ratio of URLs that becomes deliverable with Targeting setting in websites with Dynamic Ads for Search.
By clicking the balloon icon at the left of the number, you can confirm a sample URL that becomes deliverable with Targeting setting.

Add the new item “Coverage” from “Edit Items Displayed” to check. Please refer to the following page for steps in detail.
  [Display] button in the list   

Max. number of Targeting setting

Changed the maximum number of Targeting setting to set to campaign and ad group of Dynamic Ads for Search as follows.
  Before : 25,000
  After : 10,000
 It is the total number of settings on campaigns and ad groups.
 
For accounts that had set more than 10,000 Targeting settings before change can continue to set up to 25,000.
 Note that the max. number of available Targeting setting cannot be raised from now on.

Remarks

Dynamic Ads for Search are ads with the title automatically generated. They are delivered when searched with keywords highly relevant to the website contents you specified.
A higher effect can be expected on websites with abundant information and has many products and services.
Learn more on the following help page.
  Benefits of Dynamic Ads for Search and how it works