【検索広告】「配信先デバイス」の廃止について

English translation

対象サービス

検索広告

実施日

2019年12月4日(水)  

概要

先般「配信先デバイスの廃止およびダウンロードファイルの項目追加について(文書管理番号:MSCJ-FY19-2049)」にてご案内しましたとおり、クイックリンクオプションの設定項目である「配信先デバイス」の提供を終了いたしました。
実施日以降、既存の設定が「PC・タブレット」または「スマートフォン」であっても、配信先は「すべて」に変更されます。また、広告管理ツール上からも「配信先デバイス」の項目を削除いたしました。
これまで「配信先デバイス」で「スマートフォン」を選択していた場合は、クイックリンクオプションの編集画面で「優先デバイス」の「スマートフォンに優先的に配信」を選択することをおすすめします。


[Search Ads] “Target Devices” closed

Product

Search Ads

Effective date

December 4, 2019 (Wed) JST  

Overview

“Target Devices” that is one of the setting items of QuickLinks has closed, as previously announced in “Target Devices close and new item to download file in Sponsored Search (Document Number: MSCE-FY19-2049).”
After the change, ads will deliver to “All” devices regardless of the existing setting, for example setting for “PC / Tablet” or “Smartphone.” The item “Target Devices” was deleted from the campaign management tool.
When “Smartphone” is selected as “Target Devices”, we recommend selecting “Display to Smartphone preferentially” of “Focus Device” in Edit QuickLinks page.