【共通】コンバージョン測定タグ・サイトリターゲティングタグの新フォーマット提供開始について

English translation

更新履歴

2019年12月12日追記:
■リニューアル版コンバージョン測定タグ・サイトリターゲティングタグについて
リニューアル版コンバージョン測定タグ・サイトリターゲティングタグ取得画面の表示を変更いたしました。
機能自体の変更はありませんので、タグの貼り替えは不要です。

■サイトジェネラルタグの役割追加について
2019年9月26日に行ったリニューアル版コンバージョン測定タグ・サイトリターゲティングタグの提供開始に伴い、サイトジェネラルタグの役割を追加しました。

  • 従来の役割:1st party Cookieを作成する
  • 追加した役割:各トラッキングタグを統合的に管理し実行させる
  • 従来の役割を持つサイトジェネラルタグはコンバージョン測定補完機能タグとともに用いることで、「1st party Cookie(広告主様のウェブサイトのCookie)を作成する」処理を実行します。
    それに対して役割を追加したサイトジェネラルタグは、コンバージョン測定補完機能タグもリニューアル版コンバージョン測定タグ・リターゲティングタグと同様に管理します。

    役割の追加に伴い、従来の「サイトジェネラルタグ」のソースコードを切り離しました。それぞれ「サイトジェネラルタグ」と「コンバージョン測定補完機能タグ」と呼んでいます。

  • 従来の役割の「サイトジェネラルタグ」のソースコード
  • 新フォーマットにおける「サイトジェネラルタグ」+「コンバージョン測定補完機能タグ」

    リニューアル版コンバージョン測定タグの取得画面では、コンバージョン測定補完機能タグを利用しない場合には「サイトジェネラルタグ」のみを取得することも可能です。

  • 役割を追加した「サイトジェネラルタグ」のソースコード
  • ■ご注意
    コンバージョン測定補完機能タグの実行には、サイトジェネラルタグの設置が必須です。コンバージョン測定補完機能を利用する際は、サイトジェネラルタグとコンバージョン測定補完機能タグを組み合わせたソースコードを設置してください。


    2019年10月10日追記:
    2019年9月26日に新フォーマットのタグ(リニューアル版)をリリースいたしましたが、お客様のタグのご利用状況により対応いただく内容が異なりますので、詳細は以下をご確認ください。

  • すでにコンバージョン測定タグ、サイトリターゲティングタグを設置済みの場合:
    早急にリニューアル版のタグに貼り替える必要はございません。従来版のタグも引き続きご利用いただけます。
  • 新規でタグを設置する場合:
    リニューアル版をご利用ください。

  • 今後Yahoo!タグマネージャーのタグカタログとの連携などを予定しており、タグの貼り替えに適切な時期が来ましたら、あらためてご案内いたします。

    対象サービス

  • スポンサードサーチ
  • Yahoo!ディスプレイアドネットワーク(YDN)
  • 実施日

    2019年9月26日(木)

    概要

    コンバージョン測定およびサイトリターゲティングに利用する新フォーマットのタグ(リニューアル版)を提供開始しました。リニューアル版のタグは、既存のタグ(従来版)よりもブラウザーなど環境の影響を受けにくいため、より正確な計測が可能です。
    すでにコンバージョン測定タグ、サイトリターゲティングタグをウェブページに設置済みの場合は、以下の注意点をご確認のうえ、リニューアル版のタグに貼り替えていただきますようお願いいたします。

    タグの貼り替えに関する注意点

  • コンバージョン測定タグ、サイトリターゲティングタグを実行させるには、サイトジェネラルタグの設置が必要です。サイトジェネラルタグは、各タグを統合的に管理し、実行させるためのタグです。詳細は以下のページを参照してください。
    サイトジェネラルタグについて

  • すでにサイトジェネラルタグを設置済みのお客様は、ウェブページ内のコンバージョン測定補完機能タグの終了直後にリニューアル版コンバージョン測定タグを追加してください。各タグの設置順は以下のとおりです。
    サイトジェネラルタグ→コンバージョン測定補完機能タグ→リニューアル版コンバージョン測定タグ
  • 補足

    従来版のタグも引き続きご利用いただけますが、今後提供を終了する予定です(提供終了時期は未定)。



    [Search Ads] [YDN] New tag format for conversion and Site retargeting

    Update

    December 12, 2019:

    ■The renewed conversion tag and site retargeting tag

    You can get the renewed conversion and site retargeting tags in the new screen. The feature itself hasn’t changed, so there is no need to replace the tag.

    ■A new role for site general tag

    A new role was added the site general tag in the renewal of conversion and site retargeting tag on September 26, 2019.

  • Previous role: Create first-party cookies
  • Added role: Manages and enables each tracking tag
  • The previous version of site general tag works by using together with the complementary feature tag to run the process of creating first-party cookie (cookie of advertiser’s website). The renewed site general tag manages the complementary feature tag as same as the complementary feature tag and renewed conversion and site retargeting tags.

    Due to this change, the source code of previous site general tag is separated. The separated tags are called “Site general tag” and “Complementary feature tag of conversion.”

  • Source code for the “Site general tag” that has the previous role
  • “Site general tag” & “Complementary feature tag of conversion” in a renewed format

    In the screen to get renewed conversion tag, getting only “Site general tag” is available when complementary feature tag isn’t needed.

  • The source code for “Site general tag” that has new role.
  • ■Note You need to install the site general tag to run complementary feature tag. When using complementary feature of conversion, install the source code in combination of site general tag and complementary feature tag.

    Product

  • Sponsored Search
  • Yahoo! JAPAN Display Ad Network (YDN)
  • Effective date

    September 26, 2019 (Thu) JST

    Overview

    A new tag format for conversion analytics and site retargeting is now available. The new tag format avoids the impacts such as changes made to the browser and you can track more accurate values with this method.
    If you already installed a conversion tag or site retargeting tag in your web pages, read the following notes and replace it with a new tag.

    Notes when replacing your tag

  • You need to install site general tag to enable the conversion tag and site retargeting tag.Site general tag manages and enables each tag. Learn more on the following help page.
    Site General Tag

  • When the site general tag is already installed, add the new conversion tracking tag right after the complementary feature tag in your web pages. Install the tag in the following order.
    Site general tag > complementary feature tag > new conversion tracking tag
  • Remarks

    Previous tags remain available but will be closed in the future (schedule is to be determined).