【スポンサードサーチ】クイックリンクオプションの機能追加について

English translation

更新履歴

  • 2019年10月16日:本件の実施を完了しました。
  • 2019年10月3日:実施日を2019年10月16日(水)に決定いたしました。
  • 2019年9月30日:実施日を以下に変更しました。
    (変更前)2019年10月2日(水)
    (変更後)2019年10月中旬
    ※詳細な日程が決まり次第お知らせいたします。
  • 2019年9月18日:記事の掲載を開始しました。

対象サービス

スポンサードサーチ

実施日(予定)

2019年10月中旬
※詳細な日程が決まり次第お知らせいたします。

概要

広告表示オプションの「クイックリンクオプション」について、以下の機能改善および変更を実施します。

「拡張クイックリンク 」の提供開始

クイックリンクオプションに説明文(クイックリンク説明文)を表示できるようになります。クイックリンク説明文が表示された状態のクイックリンクオプションが「拡張クイックリンク」です。
クイックリンクオプションの登録時にクイックリンク説明文を入力していると、PC版の検索結果ページの最上部と下部に拡張クイックリンクが表示される場合があります。

  • 拡張クイックリンクのメリット
    拡張クイックリンクを利用することにより、サイト上の特定ページに遷移した後のアクションがイメージしやすくなります。ユーザーのニーズと関連性の高いクリックを促進 でき、クイックリンクオプションの効果を上げられます。
  • 拡張クイックリンクの仕様
    -PCの検索結果ページの最上部と最下部に表示される広告のクイックリンクオプションが2本または4本のとき、クイックリンク説明文が表示される場合があります。
    -クイックリンク説明文は、「説明文1」「説明文2」の2行で構成されています。
    -従来のクイックリンクオプションと同様、拡張クイックリンクも他の広告表示オプションと同時に表示される場合があります。
    -クイックリンク説明文は、1と2それぞれで半角35文字以内(全角17文字以内)で設定できます。
    詳しくは資料内の「クイックリンク説明文の入稿規定」をご覧ください。

配信デバイスの廃止

クイックリンクオプションの関連付けで設定する「配信先デバイス」の提供を終了します。

  • 終了後は、新規でクイックリンクオプションを関連付ける際には「すべて」が選択された状態となります。
  • 終了日以前から「PC・タブレット」または「スマートフォン」を選択していた場合は、そのデバイスに配信が継続されます。
  • 12月上旬頃に、既存の設定にかかわらず配信先は「すべて」に変更されます。これまで「配信先デバイス」で「スマートフォン」を選択していた場合は、クイックリンクオプションの編集画面で「優先デバイス」の「スマートフォンに優先的に配信」を選択することをおすすめします。

クイックリンクURLの項目を削除

広告管理ツール上に残っている「クイックリンクURL」の項目を削除します。削除に伴い、広告表示オプションレポートからも「クイックリンクURL」の項目については取得できなくなります。
※クイック リンクURLを用いた広告の配信は2017年2月に終了しています。今回の項目削除による配信への影響はありません。

広告掲載基準の変更

本リリースに伴い、広告掲載基準が変更されます。詳しくは以下を参照してください。
広告掲載基準変更

                               以上


[Sponsored Search] QuickLinks additional feature

Updates

  • October 16, 2019 : This release has completed as scheduled.
  • October 3, 2019 : The release is scheduled on October 16, 2019 (Wed).
  • September 30, 2019 : The release schedule is changed as follows.
    [Before] October 2, 2019 (Wed) JST
    [After] Mid October, 2019
    * We will make another announcement once the schedule has been decided.
  • September 18, 2019:Announced the release schedule.

Product

Sponsored Search

Schedule

Mid October, 2019
* We will make another announcement once the schedule has been decided.

Overview

Ad display option “QuickLinks” will have some changes and enhancement.

“Expanded QuickLinks” release

Adding description texts to QuickLinks will become available (Expanded QuickLinks). “Expanded QuickLinks” shows QuickLink description on ad.
If you add “QuickLink description” when adding QuickLinks, the description may be shown when your ad is displayed on the absolute top and bottom of the search result page for PC.

  • Expanded QuickLinks advantage
    By using expanded QuickLinks, your ads becomes more attractive, much easier to imagine the action after moving on to destination. It encourages clicks relevant to user’s needs and enhance QuickLinks effect.
  • Expanded QuickLinks feature specification
    - The QuickLink description may be shown when your ads are displayed on the absolute top and bottom of the search result page for PC with 2 or 4 QuickLinks.
    - QuickLink description consists of “Description 1” and “Description 2”.
    - This new expanded QuickLinks may be shown together with other ad display options as was before.
    - Each of “Description 1” and “Description 2” on QuickLink description is up to 35 half-width characters (17 full-width characters).
    See also the details on “Insertion rules of QuickLinks description” in the document. (English version available)

Target Devices unavailable

“Target Devices” that is one of setting items of QuickLinks will become unavailable.

  • After becoming unavailable, “All” is selected when associating new QuickLinks.
  • When “PC / Tablet” or “Smartphone” is already selected, ads continue to deliver to selected devices.
  • By December 2019, ads will deliver to “All” devices regardless of the existing setting. It is recommended for advertisers who had selected “Smartphone” in “Target Devices” to select “Smartphone” in “Focus Device” for QuickLinks.

QuickLink URL unavailable

The item “QuickLink URL” will be removed from the Campaign Management Tool. The item “QuickLink URL” will become unavailable on Ad Display Option Report after the change.
* Ad delivery using QuickLink URL had ended in February 2017. Please note that this change will have no affect on ad delivery.

Changes on Editorial Guidelines

Advertisement Editorial Guidelines will have some changes on this release. Please refer to the following document for further details.
Changes in Advertisement Editorial Guidelines (English version available)