【スポンサードサーチ】配信方法「設定なし:できるだけ早い時間帯に広告表示」の提供終了のお知らせ

English translation

更新履歴

  • 2019年9月25日:本件の実施を完了しました。
             「実施期間」を修正しました。
  • 2019年8月28日:記事の掲載を開始しました。

実施期間

  • 設定の変更
    2019年9月17日(火)から2019年9月19日(木)

  • 広告管理ツール、キャンペーンエディターの項目「配信方法」を削除
    2019年9月25日(水)

概要

キャンペーンで設定可能な「配信方法」について、「設定なし:できるだけ早い時間帯に広告表示」の提供を終了します。
広告管理ツールの「配信方法」の項目は削除され、実施日以前の設定状況にかかわらず、「設定あり:1日の中で均等に広告表示」として広告が配信されるようになります。

補足

  • キャンペーンの配信方法が「設定あり:1日の中で均等に広告表示」の場合、影響はありません。
  • 「配信設定」の詳細については、以下のページを参照してください。
    広告配信のタイミングを設定する

[Sponsored Search] Display Method “Display ads as quickly as possible” close

Update

  • September 25, 2019 : This change has completed as scheduled.

Schedule

  • Setting change
    From: September 17 to 19, 2019

  • The option item “Display Method” on the Campaign Management Tool removed
    On September 25, 2019

Overview

The display method “Display ads as quickly as possible” for campaign of Sponsored Search closed.
The option item “Display Method” on the Campaign Management Tool was removed. Ads will be delivered as the method “Display ads evenly over time” regardless of the settings before the change.

Remarks

  • Campaigns with the display method “Display ads evenly over time” will not be affected.
  • The option item “Display Method” on Campaign Editor will be removed on September 25, 2019.
  • See the following help page for details of display method.
    Display Method