【スポンサードサーチ】 パフォーマンスデータ一部指標提供終了のお知らせ

English translation

対象サービス

スポンサードサーチ

概要

パフォーマンスデータ、およびパフォーマンスレポートの指標「平均掲載順位」の提供を終了いたします。
パフォーマンスレポートのテンプレート保存機能により該当指標を対象として設定済みの場合、提供終了日以降の値は一律「- -」(ハイフン2つ)として取得、表示されます。
テンプレートや一覧画面のフィルター保存機能で該当指標を対象として設定している場合は、提供終了日までに設定内容の見直し、変更をお願いいたします。

提供終了日(予定)

2019年9月25日(水)
※日程は変更になる場合があります。

補足

「平均掲載順位」の提供終了後は、先日追加された「ページ上部、および最上部のインプレッション」関連の指標をご利用ください。
こちらの新指標では、検索結果ページの上部、および最上部への広告表示割合や広告掲載機会の損失率も明確に把握可能です。
「ページ上部」「ページ最上部」の定義など、新指標に関する詳細は、以下のヘルプを参照してください。
ページ上部とページ最上部への広告掲載について


[Sponsored Search]
Closing index in performance data

Product

Sponsored Search

Overview

The index “Avg. Position” in Performance data and Performance Report will become unavailable.
When this index is saved in your templates of Performance Report, the value will get and appear as “- -” (double hyphen) after the closing date.
Please check and change your settings before the closing date if you are using this index in the template or saved filter for the lists.

Schedule

September 25, 2019 (Wed) JST
* Schedule may change without prior notice.

Remarks

After “Avg. Position” is closed, you can use new indexes related to “top” and “absolute top” impressions.
The new indexes include lost impression shares for top and absolute top locations. You can use these indexes to improve ad quality or change bids to maximize your ad performance.
Learn more details of new indexes such as the definition of “top” and “absolute top” on following help page.
Ads on top and absolute top of the page