【スポンサードサーチ】スポンサードサーチ 自動入札タイプ追加完了のお知らせ

English translation

対象サービス

スポンサードサーチ

概要

自動入札機能に、自動入札タイプ「コンバージョン数の最大化」を追加しました。
自動入札タイプ「コンバージョン数の最大化」は、キャンペーン予算(日額)内でコンバージョン数を最大化できるように、
広告オークション発生のたびに入札価格を自動的に調整します。
広範囲のデータを活用した機械学習により、コンバージョン数を的確に予測してコンバージョン数の最大化を実現します。

  • 「コンバージョン数の最大化」は、キャンペーン単位の自動入札設定「標準入札設定」で選択できます。
  • 「コンバージョン数の最大化」を利用するには、コンバージョン測定を設定している必要があります。
  •   ※コンバージョン測定を設定していれば、該当のキャンペーンにコンバージョン数が発生している必要はありません。

実施日

2019年7月31日(水)

ご注意

  • 提供中の機能「入札方法:拡張クリック単価」(旧:自動入札タイプ「コンバージョン数の最大化」)は、手動で設定した入札価格をもとにしてコンバージョン獲得の可能性に応じて入札価格を調整する機能です。本変更にて追加になる機能と旧名称が同一ですが、提供される機能内容は異なります。
  • キャンペーン予算(日額)内で最大のコンバージョン数を獲得できるよう自動調整されるため、設定前にキャンペーン予算(日額)の見直しをおすすめします。
  • 自動入札タイプ「コンバージョン数の最大化」を利用する前の時点で、キャンペーンの合計コストがキャンペーン予算(日額)を大幅に下回っていた場合、「コンバージョン数の最大化」に設定変更後は大幅にクリックコストが増える場合があります。

[Sponsored Search]
New auto bidding type for Sponsored Search

Product

Sponsored Search

Overview

Auto bidding type “Maximize conversions” was added to Sponsored Search.
The auto bidding type “Maximize conversions” automatically adjusts the bid to maximize conversions within Campaign daily budget, every time an ad auction occurs.

Covering wide range data with machine learning, conversions are precisely predicted and conversions are maximized.

  • “Maximize conversions” is selectable on campaign auto bidding setting “Standard bidding.”
  • Before using “Maximize conversions”, you need to enable conversion analysis.
  • *Once you have enabled conversion analysis on your campaign, it does not matter whether conversion occurs or not.

Effective date

July 31, 2019 (Wed) JST

Precautions

  • “Bidding type: Enhanced CPC” that is currently available (formerly named “Auto bidding type: Maximize conversions”) adjusts a bid amount according to the possibility of conversions based on the bid manually set. Although the name of new feature is same to the former, functionality is not the same.
  • Since the new feature will automatically adjust a bid in order to maximize conversions within Campaign daily budget, we recommend you to review and revise Campaign daily budget before using the feature.
  • If campaign total cost is quite lower than Campaign daily budget before using auto bidding type “Maximize conversions”, please note that click cost will largely increase after you set “Maximize conversions.”