【スポンサードサーチ】パフォーマンスデータへの指標追加のお知らせ

English translation

対象サービス

スポンサードサーチ

概要

パフォーマンスデータ、およびパフォーマンスレポートに、以下のインプレッション関連の新指標を追加しました。
新指標では、検索結果ページの上部、および最上部に広告が表示された割合を確認できます。
検索結果ページの上部、および最上部への広告掲載機会の損失率も明確に把握できるため、
広告の品質改善や入札価格の強化など、適切な対策をとることが可能です。広告の運用改善にご活用ください。

■追加された新指標
インプレッションにおけるページ上部の割合
インプレッションにおけるページ最上部の割合
ページ上部のインプレッションシェア
ページ最上部のインプレッションシェア
ページ上部のインプレッション損失率(掲載順位)
ページ最上部のインプレッション損失率(掲載順位)
ページ上部のインプレッション損失率(予算)
ページ最上部のインプレッション損失率(予算)

実施日

2019年6月26日(水)

一部指標の提供終了について

本変更に伴い、2019年8月下旬から9月上旬頃に既存の指標「平均掲載順位」の提供を終了する予定です。
提供終了日については、改めてご連絡いたします。

備考

「ページ上部」「ページ最上部」の定義など、新指標に関する詳細は、以下のヘルプを参照してください。
ページ上部とページ最上部への広告掲載について


[Sponsored Search]
Indexes added to Sponsored Search performance data

Product

Sponsored Search

Overview

The new indexes are added to the performance data and performance report.
With the new indexes, you can check the rate of ad impressions for top or absolute top location.
The new indexes include lost impression shares for top and absolute top locations. You can use these indexes to improve ad quality or change bids to maximize your ad performance.

■ New indexes
Search top impression rate
Search absolute top impression rate
Search top impression share
Search absolute top impression share
Search lost top impression share (rank)
Search lost absolute top impression share (rank)
Search lost top impression share (budget)
Search lost absolute top impression share (budget)

Effective date

June 26, 2019 (Wed) JST

Some indexes will no longer be available

Existing index “Avg. Position” will become unavailable from late August to early September 2019 due to this addition.
The closing schedule will be informed later.

Remarks

Learn more details of new indexes such as the definition of “top” and “absolute top” on following help page.
Ads on top and absolute top of the page