【スポンサードサーチ・YDN】自動タグ設定の一斉変更について

English translation

更新履歴

2019年6月28日:本件の実施を完了しました。詳細は「【スポンサードサーチ・YDN】自動タグ設定の一斉変更完了」を参照してください。
2019年6月13日:記事の掲載を開始しました。

対象サービス

スポンサードサーチ
Yahoo!ディスプレイアドネットワーク(YDN)

実施日(予定)

2019年6月27日(木)
※日程は変更になる場合があります。

概要

スポンサードサーチおよびYahoo!ディスプレイアドネットワーク(YDN)で提供中の「自動タグ設定機能」について、すべてのアカウントの設定を「オン」に一斉変更します。

「自動タグ設定」とは、Yahoo!プロモーション広告を利用するにあたり、各社ブラウザーのセキュリティ機能強化の影響をなるべく受けずに、コンバージョン測定を正しく計測するために必要な設定の1つです。
弊社では、より正確なコンバージョン測定を行っていただくため、自動タグ設定を「オン」にすることを推奨しております。

自動タグ設定が「オン」の場合、インターネットユーザーが当該アカウント配下の広告をクリックすると、最初に遷移するURLに「YCLID」パラメータ(「yclid=xxxxxxxxx」)が付与されます。このパラメータはクリック識別情報として、コンバージョン測定の補完機能に利用されます。

自動タグ設定の「オフ」をご希望の場合

何らかの事情により自動タグ設定の「オフ」をご希望の場合は、2019年6月26日(水)までに、広告管理ツールの「アカウント管理」タブ内「アカウント設定情報」で「自動タグ設定」を「オフ(2019年6月27日以降もオフを継続)」にご変更ください。

※「オフ(2019年6月27日以降もオフを継続)」は、広告管理ツールで操作した場合にのみ選択可能です。
※アカウント一覧画面からも設定を変更できます。「自動タグ設定」欄で「オフ(継続)」を選択してください。「自動タグ設定」欄が表示されていない場合は、「表示項目」ボタンを押して表示項目を追加してください。


広告管理ツールの操作手順の詳細は、以下のヘルプを参照してください。
アカウント設定情報の変更

補足

より正確なコンバージョン測定を行っていただくには、自動タグ設定を「オン」に設定し、ウェブサイトの全ページにサイトジェネラルタグを設置する必要があります。詳細は、以下のページを参照してください。
コンバージョン測定の補完機能について


[Sponsored Search] [YDN]
Concurrent setting change of Auto-tagging

更新履歴

June 28, 2019 : The change has completed. More detail
June 13, 2019 : Announced the change.

Product

Sponsored Search
Yahoo! JAPAN Display Ad Network (YDN)

Schedule

June 27, 2019 (Thu) JST
* Schedule may change without prior notice.

Overview

For all accounts of Sponsored Search and YDN, all Auto-tagging setting will become “On” at once.

“Auto-tagging” is one of the settings required when using Yahoo! JAPAN Promotional Ads. “Auto-tagging” tracks conversions correctly avoiding the impacts of security enhancements on each browser.
We recommend setting the Auto-tagging “On” to track conversions as correct as possible.

When Auto-tagging is “On,” a “YCLID” parameter (“yclid=xxxxxxxxx”) is added to the URL of the landing page that an internet user visits initially after clicking the ad created under your account. This parameter is used as click identification, as a complementary feature of conversion analytics.

If you want Auto-tagging “Off”:

If you want to leave the Auto-tagging “Off” change the settings before June 26, 2019 (Wed) JST, by following the steps bellow on the Campaign Management Tool. Administration> Account Settings> Auto-tagging> Select “Off (continue after June 27, 2019)”

* “Off (continue after June 27, 2019)” can be selected only on the Campaign Management Tool.
* You can also change the setting on the Account list. Select “Off (continue)” at “Auto-tagging” field. When the “Auto-tagging” field is not displayed, click [Items Displayed] button and select items, then click [Apply] button.


Learn more on following help page.
Change Account Settings

Remarks

To track conversions correctly, you need to set the Auto-tagging “On” and install the Site General Tag to all pages of your website. Learn more on following help page.
Complementary feature for Conversion Analytics