【スポンサードサーチ】自動入札タイプの一部設定項目終了のお知らせ

English translation

更新履歴

2019年7月25日:自動入札設定の設定項目「目標予算(日額)」の提供を終了しました。

2019年7月17日:自動入札設定の設定項目「目標予算(日額)」の提供終了は、2019年7月24日(水)から26日(金)にかけて順次実施予定です。
下記の詳細をご確認のうえ、「目標予算(日額)」の提供終了前に「キャンペーン予算(日額)」の設定額を見直すことをおすすめいたします。

2019年7月10日:「目標予算(日額)」に金額を入力した状態でのポートフォリオ入札設定の新規作成、予算額の変更を終了しました。

対象サービス

スポンサードサーチ

概要

自動入札の「ポートフォリオ入札設定」で設定可能な「自動入札タイプ:クリック数の最大化」において、設定項目「目標予算(日額)」の提供を終了いたします。
「目標予算(日額)」の提供終了後は、該当項目が「設定なし」の状態になり、予算額による広告掲載の調整はキャンペーン設定の項目「キャンペーン予算(日額)」で行われます。
「目標予算(日額)」の提供終了前に、「キャンペーン予算(日額)」の設定額を見直すことをお勧めいたします。

実施日

本変更は、以下のように2段階で対応を実施しました。

■2019年7月10日(水)実施済み:
「目標予算(日額)」に金額を入力した状態でのポートフォリオ入札設定の新規作成、予算額の変更を終了しました。

■2019年7月24日(水)から25日(木)にかけて実施済み:
設定項目「目標予算(日額)」の提供を終了しました。
広告管理ツールの設定画面上から「目標予算(日額)」の項目が削除されました。

ご注意

一つのポートフォリオ入札設定(自動入札設定)で複数キャンペーンの予算をまとめて管理している場合、「目標予算(日額)」の提供終了後は、それぞれのキャンペーンでの予算管理「キャンペーン予算(日額)」をご利用ください。

補足

自動入札タイプ:クリック数の最大化について、およびキャンペーン予算設定についての詳細は、以下のヘルプをご参照ください。
自動入札タイプ「クリック数の最大化」
スポンサードサーチのキャンペーン予算(日額)について


[Sponsored Search]
Closing some items of Auto bidding setting

Update

July 25, 2019 :
Target Daily Budget has been closed as scheduled.
July 17, 2019 :
Please confirm the closing schedule below and revise the setting amount of Campaign Daily Budget before Target Daily Budget closed if necessary.

July 10, 2019 :
Creating a new Portfolio bidding with an amount entered in “Target Daily Budget” and changing its budget became unavailable.

Product

Sponsored Search

Overview

“Target Daily Budget” for “Portfolio bidding” with “Auto Bidding Type : Maximize Clicks” will be closed.
After “Target Daily Budget” is closed, the status will become “Unset (value : 0).” Ad delivery will be adjusted by “Campaign Daily Spending Limit” under the campaign settings.
Please confirm the amount on “Campaign Daily Spending Limit” before the “Target Daily Budget” is closed.

Schedule

This change has been applied in two steps as follows.

■ Step 1: July 10, 2019 (Wed) - done
Creating a new Portfolio bidding with an amount entered in “Target Daily Budget” and changing its budget became unavailable.

■ Step 2: Sequentially from July 24 (Wed) to 26 (Fri) - done
The “Target Daily Budget” has closed.
After the change, the item “Target Daily Budget” became invisible from the settings page of the Campaign Management Tool.

Precautions

If you manage budgets for multiple campaigns with a single Portfolio bidding (Auto bidding), use “Campaign Daily Spending Limit” for each campaign after “Target Daily Budget” is closed.

Remarks

Refer to the following help pages for more details on auto bidding type “Maximize Clicks” and campaign settings.
Auto Bidding type “Maximize Clicks”
Campaign Daily Budget