【スポンサードサーチ】「検索結果ページの目標掲載位置」の提供終了およびデータの自動移行のお知らせ

English translation

対象サービス

スポンサードサーチ

実施日

2019年4月3日(水)

概要

自動入札タイプ「検索結果ページの目標掲載位置」の提供を終了いたしました。それに伴い、当該自動入札タイプに関連するすべてのデータを自動移行いたします。本件実施にあたり、以下の点をご確認ください。

  • 実施日以降は、ポートフォリオ入札ツールからポートフォリオ入札設定を新規で作成する場合、「検索結果ページの目標掲載位置」は選択できません。
  • 「検索結果ページの目標掲載位置」の提供終了により、当該自動入札タイプに関連するすべてのデータを自動移行します。 データの自動移行にあたりお客様にご対応いただく作業はございません。
  • データの自動移行により、「検索結果ページの目標掲載位置」を設定していたキャンペーンについては、本件実施日から1週間程度で入札方法を「手動入札:個別クリック単価」に順次変更し、「検索結果ページの目標掲載位置」のポートフォリオ入札設定は削除いたします。
  • データの自動移行が完了するまでの間、「検索結果ページの目標掲載位置」を選択した既存のポートフォリオ入札設定は、設定値の変更およびキャンペーンへの新規設定はできません。当該ポートフォリオ入札設定がキャンペーンに設定されている場合でも、設定値の変更はできません。
  • 2019年7月以降(予定)、自動入札タイプ「検索結果ページの目標掲載位置」に関する「自動入札レポート」が取得できなくなります。「検索結果ページの目標掲載位置」を設定済みで、かつ当該自動入札タイプに関連した「自動入札レポート」が必要なお客様は、上記期日までにレポートを取得してください。
  • 現在提供している入札方法の詳細は、以下のヘルプをご参照ください。
    キャンペーンにおける入札方法の設定について


    [Sponsored Search]
    “Target position in search results” closed

    Product:

    Sponsored Search

    Effective date:

    April 3, 2019 (Wed) JST

    Overview:

    The auto bidding type “Target position in search results” in Sponsored Search has closed. All data related to this auto bidding type will be automatically migrated. Please confirm the points below.

  • After the effective date, “Target position in search results” becomes unavailable when creating a new portfolio bidding setting from the portfolio bidding tool.
  • After the close, all data related to the auto bidding type “Target position in search results” is automatically migrated. No user action is required for the auto-migration.
  • The bidding method for campaigns that are using auto bidding type “Target position in search results” will be changed to “Manual bidding: individual CPC” within a week after the effective date, and the portfolio bidding settings with auto bidding type “Target position in search results” will be deleted.
  • Updating the setting values and setting up new campaigns to the existing portfolio bidding setting using “Target position in search results” is unavailable until the data auto-migration complete.
    Even if this portfolio bidding has been set to campaigns, the setting values on the campaigns cannot be revised.
  • The auto bidding report for “Target position in search results” will become unavailable after July 2019.
    Please download the report before the date above if you are currently using “Target position in search results” and wish to keep the relative data from the auto bidding report.

  • Refer to the following help pages for more details on the bidding settings. Bidding setting on Campaigns