【スポンサードサーチ】自動入札における、デバイス別入札価格調整率の有効範囲拡大について

English translation

変更履歴

2019年4月26日:本件の実施が完了しました。
2019年4月12日:本件の実施開始と、実施方法の変更について掲載しました。
2019年3月27日:本件の実施日が決定しました。

対象サービス

スポンサードサーチ

実施日

2019年4月11日(木)適用開始 ~ 2019年4月26日(金)までの期間内で順次適用

概要

自動入札タイプ「コンバージョン単価の目標値」を設定したキャンペーン、および配下の広告グループにおいて、デバイス別入札価格調整率の設定が有効となる範囲を以下のとおり変更しました。

  • 変更前
     「引き下げ率:100%」の設定のみ有効
     ※「引き下げ率:100%」以外の設定は、画面上は選択可能だが設定としては無効
  • 変更後
     「引き上げ率:0%~900%」「引き下げ率:1%~90%」の設定が有効
     ※「引き下げ率:100%」もこれまでどおり有効

<キャンペーン作成画面における設定箇所>

<広告グループ作成画面における設定箇所>

ご注意

  • 設定したデバイス別入札価格調整率は4月11日より徐々に適用されます。
    リリース開始当初は、配信された広告のうち数%が入力値のとおりに有効化されます。4月26日までの間に、順次すべての広告配信が入力値のとおりとなります。
  • 「コンバージョン単価の目標値」を設定済みのキャンペーン、および広告グループ配下において、デバイス別入札価格調整率に「引き下げ率:100%」以外の値を設定している場合、実施日以降、入札価格調整率の設定値が順次有効になっていくことで、徐々に広告配信の傾向が変わる可能性があります。 このため、「コンバージョン単価の目標値」を設定済みのキャンペーンがある場合は、キャンペーン、および配下の広告グループに設定したデバイス別入札価格調整率の見直し、および変更を、お早めにお願いいたします。



[Sponsored Search]
Change in bid adjustment rate by device for auto bidding

Updates

April 26, 2019 : The change has completed.
April 12, 2019 : The change in bid adjustment rate has been started. There are some changes from the initial announcement.
March 27, 2019 : Scheduled the release date.

Product

Sponsored Search

Schedule

Will be released sequentially during the following period:
April 11, 2019 (Thu) - April 26, 2019 (Fri) JST

Overview

The change in the range of bid adjustment rate by device for campaigns and ad groups using auto bidding type “Target CPA” has completed.

  • Before
     Only “Decrease by: 100%” available
     *Options other than “Decrease by: 100%” could be selected from the UI, but the setting was invalid.
  • After
     “Increase by: 0 - 900%” and “Decrease by: 1 - 90%”
     *”Decrease by: 100%” will continue to be valid.

[Changes on creating campaign screen]

[Changes on creating ad group screen]

Notes

  • The bid adjustment rate by device will be applied sequentially after April 11, 2019.
  • Right after the release, the bid adjusted you set is applied for only a few percent of ads delivered. Until April 26, 2019, the bid adjusted you set will be sequentially applied for all ads delivered.
  • If you currently have campaigns and ad groups that are using “Target CPA” with bid adjustment rate other than “Decrease by: 100%,” ad delivery volume may change gradually after the effective date because the rate you set will become enabled sequentially.
    Please check and change the current bid adjustment rate by device for campaigns and ad groups in advance if you have campaigns using “Target CPA”.