ユーザーからの意見に基づく広告掲載停止の運用開始のお知らせ(2021/1/25適用開始)

English translation

平素は弊社サービスに多大なるご支援を賜り、厚く御礼申し上げます。

弊社では、広告の品質向上およびユーザー保護の観点より、ユーザーから寄せられた意見を参考に広告掲載基準等の見直しを実施しておりますが、さらなる広告品質の向上を目指し、ユーザーからの意見に基づいた新たな取り組みを開始いたします。なお、本取り組みについては、段階的に拡大してまいります。 適用開始日および詳細を下記のとおりお知らせいたしますのでご確認ください。

今後ともYahoo!広告をよろしくお願いいたします。

                記

1. 適用開始日

2021年1月25日(月)
※日程は変更になる場合があります。

2. 対象商品

ディスプレイ広告 PC版ブランドパネル

3. 実施概要

一定の閾値(入稿数やユーザーからの意見数等の複数の要素を加味して算出)を超えた広告については、Yahoo! JAPAN広告掲載基準に基づき掲載を停止いたします。 まずは、ユーザーからのネガティブな意見が多いPC版ブランドパネルから運用を開始し、2021年4月以降に対象商品を拡大予定です。

※ディスプレイ広告(予約型)の商品について
一定の閾値を超えた場合でも、掲載期間中の途中停止は予定しておりませんが、以降の同一のクリエイティブは掲載をお断りすることがあります。

4. 掲載停止のタイミング

前週分の集計結果に基づき毎週月曜日以降に停止します。

5. 適用される広告掲載基準および掲載停止理由

・ 適用される広告掲載基準
  第9章 表現規制
  3. ユーザーに不快感を与えるような表現
  (5) その他ユーザーに不快感・嫌悪感を与えるおそれのある表現
  Yahoo! JAPAN広告掲載基準(PDF)
・ 広告管理ツールに表示される掲載停止理由
  ユーザーに不快感を与えるような表現/ユーザーからのネガティブな意見(クリエイ
  ティブ)

6. 備考

・ 閾値の詳細については一切開示しておりません。
・ 広告単位での掲載停止となります。


Start of removing ads based on user opinions (effective from 1/25/2021)

Thank you for using Yahoo! JAPAN Ads.

We are reviewing the advertising placement standards, etc. regarding opinions received from users to improve the quality of advertisements and protect the users. To improve the ad quality further, we will start a new initiative based on the response to users’ opinions. This initiative will be expanded step by step. Please see below for details.

Once again, thank you for using Yahoo! JAPAN Ads.

1. Schedule

January 25, 2021 (Mon)
*Schedule may change without prior notice.

2. Product

Display Ads PC Brand Panel

3. Overview

Advertisements that exceed a certain threshold, calculated by multiple factors such as the number of added ads and the number of users’ opinions, will be suspended based on Yahoo! JAPAN Advertisement Editorial Guidelines. We will start the operation from the PC version Brand Panel first, which has many negative opinions from users, and plan to expand the target products after April 2021.

*About the products of Display Ads (Guaranteed)
Even if exceeding a certain threshold, we don’t plan to stop the ad delivery during the period. However we may refuse ad delivery of the same creative after that.

4. Removed timing

After every Monday based on the results of the previous week

5. Applied guideline and reject reasons

・ Applied guideline
  Chapter 9. Restrictions on Expressions in Advertisements
  3. Expressions which may give a false impression
  (5) Other representations that may cause uncomfortable or repulsive
   feelings to users.
  Yahoo! JAPAN Advertisement Editorial Guidelines (PDF)
・ Reject reason displayed on the Campaign Management Tool
  Expressions that May Cause Uncomfortable Feelings for Users /
   Negative feedback from users (creative)

6. Remarks

・ The details of the threshold are not disclosed.
・ Removed by each ad unit.